Nå er det største problemet fikset – men så var det alle de andre, da ...

TO TONN: Hullet som var her, var stort, dypt og farlig. Med to tonn asfalt er det i alle fall delvis reparert. Nå venter havnevesenet på mer asfalt.

TO TONN: Hullet som var her, var stort, dypt og farlig. Med to tonn asfalt er det i alle fall delvis reparert. Nå venter havnevesenet på mer asfalt. Foto:

Artikkelen er over 2 år gammel

Det ble med den ene forsyningen av fersk, varm asfalt. Og to tonn var akkurat så mye som måtte til for å reparere det største hullet i veilegemet.

DEL

– Hullet i rundkjøringen ble reparert i går, onsdag, fortelle driftssjef i Horten havnevesen, Bente Levin.

Dette skjer etter at Gjengangeren skrev om problemene med innfartsåren til ferjeleiet på tirsdag.

– Hva med alle de andre skadene i asfalten?

– Vi fikk bare tak i to tonn asfalt, og det gikk med til å reparere det største hullet.

Dermed må resten av skadene i innfartsåren mot ferjeleiet vente til neste forsyning.

LES OGSÅ: Styreleder i Strandparken Velforening om den dårlige veistandarden: – Vi er lei! Det skjer jo ingen ting!

Flere maser om varm asfalt

– Hvem har ansvaret for å reparere den delen av veien som går inn mot Strandparken da?

– Meg bekjent er det kommunen. Men Drifta maser på det samme asfaltverket som vi. Det er bare det ene som fortsatt har produksjon på denne tida av året, og de holder heller ikke på hver dag, men setter i gang når værforholdene ligger til rette for å asfaltere, forklarer Levin.

(Artikkelen fortsetter under bildet.)

DRIFTSSJEF: Bente Levin, Horten havnevesen, er glad for at de klarte å få tak i nok asfalt til å reparere den verste skaden.

DRIFTSSJEF: Bente Levin, Horten havnevesen, er glad for at de klarte å få tak i nok asfalt til å reparere den verste skaden. Foto:

Det er grunn til å tro at flere befinner seg i bestillingskøen hos det ene asfaltverket som fremdeles driver, altså utenom Horten kommune og Horten havnevesen.

LES OGSÅ: – Vi har nok strøsand! Men det er en usedvanlig krevende vinter, innrømmer kommunalsjef Geir Kjellsen

Lite holdbart i lengden

– Vi gjør det vi kan. Nå sender vi vakta ut for å følge med på asfalten minst én gang i døgnet, forteller havnefogd Espen Eliassen.

– Kaldasfalt, som vi bruker til å fylle på hullene mens vi venter på skikkelig reparasjon, er en dårlig løsning, for asfalten spres utover like fort som den blir lagt nedi. Men vi er glade for at vi har klart å løse det verste problemet, med hullet i rundkjøringen, i falle fall.   

Artikkeltags