Forsiden på Gjengangeren i morgen blir ikke helt som vanlig

PÅ FORSIDEN: Lars Christian Buraas i Tønsbergs Blad viser hvordan den nye annonselappen vil se ut på forsiden.

PÅ FORSIDEN: Lars Christian Buraas i Tønsbergs Blad viser hvordan den nye annonselappen vil se ut på forsiden.

Artikkelen er over 3 år gammel

Torsdag tester Gjengangeren ut en ny type annonse på papiravisen.

DEL

Vanligvis er annonsene trykket på avissidene, men denne annonsen er klistret utenpå forsiden. Lars Christian Buraas er key account manager for bil og motor i Amedia i Vestfold. Han har jobbet med prosjektet en god stund, og er spent på hva både lesere og annonsører vil si. Også Sandefjords Blad, Østlandsposten, Tønsbergs Blad, Øyene og Jarlsberg Avis har en slik annonselapp på forsiden torsdag.

– Dette har vært suksess andre steder i landet. Akkurat nå er dette et testprodukt, men vi planlegger selvsagt at dette skal bli noe vi fortsetter med, sier Buraas.

LES OGSÅ: Gjengangeren i sterk vekst

Lapp

Det blir maksimalt én avis i uka med gul annonselapp på forsiden. Lappen kan brukes til vanlige annonser, eller påminnelser. Men etter hvert planlegger Buraas også å ha det som verdikuponger eller lodd.

LES OGSÅ: 17.000 leser Gjengangeren hver dag

– Tønsbergs Blad ønsker å utvikle seg på alle flater, også på papir. Og dette er noe vi kan gjøre fordi trykkeriet i Larvik nå har utstyr som gjør det mulig. Siden vi er en abonnementsavis er vi også de eneste som kan gjøre det på denne måten, og sikre denne synligheten for våre annonsører. I vårt marked er det ingen som matcher oss der, sier Buraas.

Kan resirkuleres

Han forsikrer om at lappen er resirkulerbar og kan kastes i vanlig papiravfall, om man ønsker det.

– Men jeg vil jo anbefale alle å ta med denne lappen til Gjermundsen Auto for å få gratis oljeskift og spylevæske, sier Buraas.

Han kan foreløpig ikke si noe om hvor mye Tønsbergs Blad vil tjene på dette.

– Dette er et testprosjekt, som vi håper kunder og lesere blir glade for, sier Buraas.

Ansvarlig redaktør i Gjengangeren Audun Bårdseth sier at aviser er under stadig utvikling. Det gjelder alt innhold, både artikler og annonser.

– Nå prøver vi på noe nytt med annonsene, og det er en spennende variant, sier Bårdseth.

Artikkeltags